Hilde Krens

Hilde Krens, Werkt bij: afdeling Marketingstrategie & Onderzoek
Eurowijs, lesmateriaal voor basisscholen

‘Met Eurowijs verzorgen we jaarlijks honderden gastlessen op basisscholen om kinderen om te leren gaan met geld. Het is ontstaan uit de gastlessen voor de Week van het geld. Dat was zo’n succes dat we dachten, waarom doen we dit niet het hele jaar? We hebben ons eigen lesmateriaal ontwikkeld dat we, naast het inzetten als gastlessen, ook beschikbaar stellen aan scholen. Het is een enorm succes. Eén op de drie basisscholen maakt gebruik van ons lesmateriaal. Ook voor de onderbouw van middelbare scholen hebben we inmiddels materiaal ontwikkeld. Vorig jaar hebben we meer dan 200.000 leerlingen bereikt.

Het is leuk om kinderen mee te geven dat ze goed na moeten denken wat ze met hun geld doen. Heel veel kinderen krijgen thuis niet het goede voorbeeld. Je hoopt altijd dat er iets blijft hangen. Achter de schermen zijn een paar collega’s die zorgen dat we dit allemaal kunnen doen en er zijn jaarlijks veel collega’s die een gastles geven. Zo dragen we met zijn allen een belangrijk steentje bij aan de financiële opvoeding van kinderen en jongeren.’

Stel uw jaarverslag zelf samen