Strategisch rapport

1. Strategisch rapport

1.1. Profiel

De Volksbank, met een geschiedenis die teruggaat tot 1817, is een bank die midden in de maatschappij staat. Vrijwel al haar rechtsvoorgangers waren nuts- of bondsspaarbanken. Banken die dicht bij de klant stonden, vanuit een lokaal karakter en hun sociale doelstellingen. Deze historie is bepalend geweest voor het unieke profiel en de kracht van de Volksbank, die nu op eigentijdse wijze vormgegeven is.

We zijn een bank die zich richt op de Nederlandse markt, met duidelijke en transparante hypotheek-, spaar- en betaalproducten voor particulieren. De Volksbank biedt via haar merken eveneens verzekeren, beleggen en lenen aan. Ook bedient de Volksbank kleinere bedrijven op een retailwijze. De Volksbank zal daarbij haar sterke liquiditeitsprofiel en kapitaalstructuur handhaven.

De Volksbank voert een multi-merkenstrategie met ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Elk van deze merken heeft een eigen, herkenbare positionering die een passende invulling geeft aan de behoeften van zijn klantengroep. Een centrale backoffice en staforganisatie en een krachtige IT-organisatie stellen de Volksbank in staat effectief en efficiënt te werken.

Stel uw jaarverslag zelf samen